sunnuntai 27. elokuuta 2017

Lasten kanssa touhua...piirtämistä ja maalaamista kankaalle





 Tänään kaivettiin poikien kanssa yksi mun valkoinen paita, muutama tyynyliina, kangasvärit, kangastussit ja pensselit.

Kuvassa olen kuulemma minä 💓

Me ollaan ennenkin piirrelty kankaalle ja minusta se on mainio tapa säästää jotain lasten piirrustuksia tulevaisuuteen. Vamasti aion tyynyliinaa käyttää, värit pysyvät yllättävän hyvin pesussa. Ja kun kuvat alkaa haalistumaan laitan ne kaappiin odottamaan sitä että voin antaa ne pojille joskus sitten kun he ovat aikuisia tai sitten vaan säästän itselläni ja katselen niitä ja muistelen.

värit joita käytettiin

Mulle on hiljalleen kertynyt jos jonkinlaisia kangasvärejä ja tusseja. Eli ei tarvinut kuin kaivella kaappeja ja aloittaa hommat. Paita oli joku valkoinen jonka olen ostanut aikoja sitten, mutta jäänyt käyttämättömäksi. Ainut toive mulla oli siihen aluksi, että haluan molemman pojan piirtävän siihen jotain.

Testailtiin ennen varsinaista maalaamista/piirtämistä




Pojat työntouhussa



Paita takaa...perhonen
Paita edestä









 Tyynyn toinen puoli
Toinen teki kaksipuoleisen tyynyliinasta







Ja sitten toisen jätkän tyynyliina
Lopuksi kaikki työt silitetään niin piirrustukset ha maalaukset pysyvät kankaassa. Ja ei muuta kuin käyttämään.


Siinä meidän tämän viikonlopun askartelut. Olipa taas haskaa touhuilla porukalla. Arki vaan vie liikaakin, olis ihanaa askarella poikien kanssa paljon enempi mitä nykyään ehditään.



Ni ja muistakaa kun tekee lasten kanssa juttuja jotka aikoo säästää niin laittakaa joko vuosiluku tai lapsen ikä, ei sitä enää muutaman vuden kuluttua muista koska työ on tehty.

ja pojat


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti