torstai 12. heinäkuuta 2018

Päiväreissu mökiltä ja olen ihan lovena...

Lähdettiin hakemaan minun äitiä Seinäjoelta, kun hän oli ollut reissussa ystävänsä kanssa. Oli tiedossa, että vasta illalla äitini olisi Seinäjoella, mutta me lähdimme mökiltä (matkaa Seinäjoelle 85km) jo liikenteeseen puolilta päivin. Olin kuullut usein puhuttavan eläinten vanhainkodista Wanhasta Markista Ylistarossa ja päätimme pistäytyä siellä. Nyt teen kaksi postausta siitä paikasta, koska muuten yhdestä tulisi niin valtavan pitkä.

Olin tietoinen paikasta sen verran, että siellä on pihalla iäkkäitä eläimiä, jotka saa viettää viimeisiä vuosiaan siellä. En tiennyt ollenkaan ihanasta myymälästä, joka oli myös siellä. Tämä postaus keskittyy myymälään.

Jo ulkona esineet olivat niin ihania
Minun mekosta enempi edellisessä postauksessa

Pihapiiri oli kunnostettuja vanhoja punamultaisia taloja, aittoja ja talli, jopa yksi latokin löytyi pihalta (harmi kun ei tullut otettua siitä kuvaa)




Myymälään astuessani en edes tajunnut mikä ihanuus minua odottaa. Alkujaan etsimme kahvilaa, koska oli kuuma päivä ja kaipasimme kylmää juotavaa. Kahvila oli sijoitettu myymälän ensimmäisen kerroksen viimeiseen huoneeseen, onneksi niin koska tajusin silloin sen todellisuuden millainen myymälä on. Ja toinen onni oli se, että oma isäni oli reissussa mukana niin sain aika rauhassa kierrellä myymälässä. 


Kahvila löytyi, mutta ei meinannut malttaa istua edes hetkeä kun teki mieli mennä ihastelemaan kaikkia ihanuuksia.


Myymälä oli kaksikerroksinen ja tuotteet oli taidokkaasti jaoteltu väreittäin huoneisiin. Tähän alle laitan kuvi joita tuli otettua ihastelun ohella.

Valkoinen huone


Sininen huone:





















Kultainen huone:

























Vaaleanpunainen huone:





Keltainen/beige ja punainen huone:



Viimeinen huone yläkerrassa oli valkoinen/luonnonvalkoinen, siellä oli monta pukua jonka olisi hääpuvuksikin voinut ajatella.


Näin jälkikäteen kun katsoo kuvia niin on monta kohtaa mistä olisi pitänyt ottaa kuva, mutta eipä se enää auta.



Pihalta löytyi myös löytöaitta, jossa oli alennettuja tuotteita.



Tälläiset ostokset tarttuivat minulle mukaan. Olisin voinut ostaa vaikka ja mitä mut pakko oli olla kohtuus.


Ehdottomasti suosittelen paikkaa kaikille, varsinkin jos lähistöllä ajelet . Minä nyt kun tiedän paikan aion viimeistään ensi kesänä taas mennä. Olisin muuten kotimatkalla käynyt, mutta valitettavasti juuri maanantaina jollon lähden ajelemaan paikka viettää vapaapäivää. Ja jos suunnittelet matkaa tuonne niin kannattaa tarkistaa nettisivuilta aukioloajat.


 Wanhasta Markista ajoimme Seinäjoelle. Minä suuntasin keskustaan vähän pyörimään ja pojat menivät Hoploppiin reippailemaan siksi aikaa, että äitini tuli. Seinäjoella alkoi juuri kyseisenä päivänä Tangomarkkinat niin olihan mun pakko käydä vähän portin tuntumassa fiilistelemässä.

Minun uusi hattu sopi tänne oikein hyvin.



Seuraavan postauksen teenkin Wanhan Markin ihanista eläin vanhuksista 💖



Onko sinulla ehdottaa jotain paikka mihin kannattaisi lähteä käymään vaikka vähän pidemmänkin matkan päästä? Maanantaina ajelen Pohjanmaalta Helsinkiin, olisko sille matkalle ehdotuksia?





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti