lauantai 23. joulukuuta 2017

Viime hetken joululahjoja




Tälläisiä tehtiin tänään





Mä en montaa lahjaa tänäkään jouluna anna. Pojille ostin yhdet paketit molemmille ja yhden yhteisen he saavat heti aatto aamuna kun tonttu on tuonut sen yöllä kuusen alle. Tiedän että isovanhemmat taas ostelee paljon paketteja ni siksi en itse hanki kuin tarpeellisia juttuja. Aikuisten kesken ollaan sovittu ettei mitään osteta toisillemme. Itse olen suosinut isovanhemmille annettavaksi poikien tekemiä juttuja, tänä vuonna meni pikkasen myöhäiseksi tämä tekeminen eli tänään pistettiin hihat heilumaan jätkien kanssa. Onneksi kutistemuovit olin sentäs ostanut ajoissa, koska mua ei saa menemään näinä ruuhkaisina päivinä kauppaan. Piirreltiin siis kutistemuoviin kuvia ja paiston jälkeen niihin avainrengas ja niin meillä oli uniikit avaimenperät tehtynä. (Tarkemmat ohjeet saa esimerkiksi Sinooperitä ja varmasti nettikin on täynnä ohjeita niiden tekoon)


Aina kun me aletaan askartelee tulee kaaos...






Kissa




Tähti
Apina




Olin yllättynyt kuin paljon kuviot pienenivät uunissa ja haastetta toi tarpeaksi ison reijän tekeminen jotta avainrengas mahtuu siihen. Päädyttiin että paras tapa oli ensiksi tehdä paperille kuva jonka haluaa avaimenperään ja sitten piirrettiin muoviin. Näin myös säästyi muovia, kun minä avustin sen verran että teippasin sopivaan kohtaan kuvan ja muovin kiinni kuvan kopioimisen ajaksi. 
Yllä olevista kuvista näkee kuin paljon muovi uunissa kutistuu.


Pojat teki mulle ihanat äiti kyltit💕, tein niistä itselleni korun.


Tässä vielä kaikki valmistuneet taidetokset



Onko muutkin tehneet lasten kanssa joululahjoja tai muita lahjoja? Minkälaisia?



Pakko vielä laitta kuva tryffeleistä joita myös tehtiin. Taikinasta tuli paksumpaa kuin yleensä, joten tryffeleiden muoto ei ollut ihan sitä mitä yleensä (makuun tuo ei vaikuttanut). Sehän ei meitä haittaa, aina voi olla luova ja käyttää tullutta muotoa hyväksi. Saanko esitelleä: Perhe Tryffeli



Tryffeli perhe

+POJAT



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti