keskiviikko 6. toukokuuta 2020

Samalla kaavalla monta paitaa






Jo muutama vuosi sitten tein ensimmäisen Kangaskapinan Aalto-paidan. Ihastuin heti malliin, se soveltu mulle hyvin. Osassa paidoista olen jättänyt poikittaisen sauman pois, yllättävän hyvin paita istuu ilman saumaakin. Kaula-aukkoa olen myös muokkaillut joissain paidoissa. Tykkään valmiskaavoista siinä, jos löytyy hyvä kaava niin niitä on helppo lähteä muokkaamaan oman maun mukaan.

Tämä malli mielestäni sopii niin arkeen kuin juhlaan. Muutamat paidat olen tietoisesti tehnyt sellaisella kuosilla jotka sopivat hyvin töihin lasten pariin. Moni lapsi onkin pöllöjä ihastellut ja laskenut.



Tässä muutama paita minun päälläni:





Sattukin kaikki paidat, jotka on kuvattu minun päällä olemaan ilman poikittaista saumaa. 




Nyt toukokuussa vietetään instassa #memademay haaste eli toukokuun ajan esitellään kaikenlaisia vaatteita mitä olet tehnyt itse. Joka päivä päälle jotain itse tehtyä. Kannattaa käydä kurkkaamassa instassa #memademay ja #memademay2020


Ihanaa toukokuuta💜



2 kommenttia:

  1. Onpas kiva idea tehdä monta paitaa samalla kaavalla. Siinähän sitten on, jos on löytänyt hyvän ja istuvan mallin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu ehdottomasti kannatta tehdä useita paitoja, jos löytää hyvän mallin. Itse löysin kesälle ihanan topin, josta olen jo tehnyt kolme eri versiota. Kunhan saan kuvattua niitä niin esittelen ne täällä.

      Poista